dinsdag 25 maart 2014

Kwijt

Deze dinsdag werd beheerst door het kwijt raken, gisteren, van mijn portemonnee en mijn dierbare USB stick. Dat betekende vandaag overal zoeken, nadenken wat er gebeurd kan zijn, moet ik mijn pasjes blokkeren? Dat soort gedoe.
Ik kreeg vanavond een SMS je dat alles gevonden is in de school waar ik gisteren les gaf.
Dat levert veel Opluchting op en ik neem me enorm  Goede Voornemens voor om dit soort negatieve energiedagen te vermijden! Mijn katholieke collega Ilse heeft me al vaker verteld dat je in zo'n situatie de heilige Antonius moet aanroepen. Het gebedversje is dan:
Heilige Antonius, lieve Vrind,
zorg dat ik m'n USB  stick weer vind.
Tsja, als protestant denk je daar gewoon niet aan. En dat terwijl we vorig jaar zomer in de  kerk van Antonius in Padua  geweest zijn. En daar als  relikwie zelfs zijn, in een prachtige gouden reliekschrijn tentoongestelde, 'tong' mochten aanschouwen.
Als ik dat gebed vaak gedaan had, was het vanmorgen vast al opgelost en was mijn dag minder gestresseerd verlopen. Want dan had ik rustig de buiten mijn perceptie verlopen acties van Antonius afgewacht. En was ik misschien wel eerder ge-sms't. Wat een mooi geloof! Daar kunnen wij Protestanten nog zoveel van leren......

Antonius staat vaak afgebeeld. Een mooie afbeelding is de foto rechts, gemaakt in de Jacobskerk in Brugge.

Geen opmerkingen: